Oglądalność (ratingi) gal telewizyjnych

Wiele osób zapyta pewnie czym są ratingi, dlaczego są one takie ważne i dlaczego stanowią zawsze jedną z ważniejszych wiadomości w newsach.

Rating to określenie używane w przypadku opisywania wyników oglądalności danego programu telewizyjnego (są także ratingi audycji radiowych). Pisząc bardziej "po polsku" - wskaźnik liczby widzów (słuchaczy) danego programu (audycji). Służy on przede wszystkim dwóm stronom:
- twórcom danych programów, którzy mogą dzięki temu stwierdzić czy przygotowywany przez nich program przyciąga widzów i które jego poszczególne elementy generują większa oglądalność, a które mniejszą, a potem mogą to skorygować (albo i nie).
- nadawcom telewizyjnym, którzy mogą sprawdzić czy opłaca się emitować dany program, czy lepiej poszukać nowego punktu w swojej ramówce, aby ściągnąć większą liczbę widzów.
W mniejszym stopniu służy widzom, gdyż jeżeli ktoś śledzi swój ulubiony program na bieżąco, to nic nie odciągnie go wtedy od telewizora i nie sprawi, że przełączy na inny kanał.

Jednak, jak to jest zazwyczaj z cyferkami, statystyką i średnią - człowiek i pies mają średnio po trzy nogi. Tak samo jest w przypadku ratingów. Wysoka oglądalność nie musi świadczyć o dobrym produkcie, a tylko o dobrej jego promocji przez daną stację. Nawet świetny program może mieć słabe notowania, jeżeli nie jest odpowiednio reklamowany przez nadawcę. Nie inaczej jest w świecie wrestlingu i ratingów. Wielokrotnie spotykaliśmy się z odczuciem, że ta czy inna gala była świetna pod względem segmentów, walk czy historii, a dostawaliśmy słaby rating wśród amerykańskich widzów. I odwrotnie.

Poniżej prezentujemy ogromną bazę danych wyników oglądalności programów WWE, WCW, TNA i ECW. Możecie zobaczyć jak kształtowała się oglądalność wrestlingu na przestrzeni lat, a także porównywać ze sobą gale.

dodane przez Vercyn, Przemk0 w dniu: 17-07-2012 23:05:08

Udostępnij

Komentarze (0)

Skomentuj stronę

: : (opcjonalnie) :

Reklama

Partnerzy

plagiat

Czat

Kontakt

Poznaj redakcje portalu.

Napisz do nas: redakcja@wrestling.pl

Reklamy